http://www.zoofirma.ru/

Редактируемый рукописный ежедневный пост в Instagram на бумаге для заметокКрок 1. Пройдіть вхідний тест за посиланням.

Крок 2. Прочитайте текст.

Що означає бути чесним?

Бути чесним означає бути відкритим, довіряти та бути достойним довіри. Коли люди чесні, можна бути впевненим, що вони не обмануть, не вкрадуть та не шахраюватимуть. Коли навколо усі чесні, то ти впевнений, що речі є саме такими, якими здаються.

Що означає бути доброчесним?

Бути доброчесним означає відстоювати те, у що віриш, що є правильним, що є найвищою цінністю. Це означає бути чесним та щирим з іншими та з собою. Ти є доброчесною людиною, коли твої слова відповідають твоїм вчинкам.

Ми повинні пам’ятати, що оцінки, зароблені нечесним шляхом — це не шлях до успіху, а саме знання є запорукою успіху.

Що таке академічна доброчесність?

 

Академічна доброчесність — це категорія нормативна, прописана у законодавстві й міжнародному праві. Чітке визначення академічної доброчесності закріплене в Законі «Про освіту».

Відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту»:

Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Академічна доброчесність — моральна якість, що базується на таких принципах:

– Чесність;

– Довіра;

– Справедливість;

– Повага;

– Відповідальність;

– Сміливість.

 

Крок 3. Перегляньте відео за посиланням.

(відео з Ютуб-каналу “Доброчесність України”)

 

Крок 4. Прочитайте текст.

Існує декілька видів порушення академічної доброчесності:

Академічний плагіат — це оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

Самоплагіат — оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікова них наукових результатів як нових наукових результатів;

Фабрикація — вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

Фальсифікація — свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

Списування — виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

Обман — надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу;

Хабарництво — надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

Необ’єктивне оцінювання — свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

 

Приклади порушення академічної доброчесності:

 

Приклад 1. Ти хочеш написати реферат з історії України. Ходиш до бібліотеки, цікавишся подробицями, щоб досконаліше вивчити історію давніх слов'ян та в результаті отримати відмінну оцінку. Твій друг згадав про те, що було завдання, лише напередодні заняття, тому просить твій реферат прочитати для прикладу, адже знає, що ти завжди пишеш чудові роботи. Ти без вагань погоджуєшся. Коли приходиш на заняття у чудовому гуморі та із захопленням через нагоду поділитися з усім класом інформацією, яку ти знайшов за своєю темою, дізнаєшся від учителя, що реферати будете здавати за списком журналу. Прізвище твого друга на початку, а твоє — у середині журналу. Коли товариш виходить з доповіддю і починає розповідати, ти розумієш, що він презентує твій реферат. Слово у слово.

Дайте відповіді на питання:

Які почуття викликала б в тебе така ситуація? Які твої подальші дії? Чи міг би ти пробачити такий вчинок? Чи міг би ти так учинити? У майбутньому, до чого така ситуація може призвести?

 

Приклад 2. Аліна та Оля навчаються в одному класі і роблять спільну проєктну роботу. Дівчатам дісталася тема, яка їм не подобається, тому вони домовилися помінятися темами з Оксаною та Дариною за 2 шоколадки. Коли прийшли на урок, четверо дівчат запевняли вчителя, що саме ці теми він їм і сказав підготувати. Які з видів академічної доброчесності  порушено в цій ситуації? Дівчата обманули вчителя, вчинили фальсифікацію та хабарництво.

 

Приклад 3.
Є ще один цікавий приклад, пов’язаний із сучасними новітніми технологіями та
патентними суперечками між Samsung і Apple. Патент — документ, що засвідчує авторство на винахід та виключне право на використання його протягом певного строку. Ще в 2012 році суд США визнав, що компанія Samsung порушила шість патентів, що належать Apple. Тоді корейців зобов'язали заплатити Apple $1 мільярд. За останні роки ця сума скоротилася до $400 млн після апеляцій Samsung. Уявіть тільки, які серйозні наслідки можуть бути у плагіату.

Бюлетні про академічну доброчесність, підготовані учасниками учнівського самоврядування нашого закладу:

1 1

University Application Classes 2

 

Крок 5. Пройдіть вихідний тест за посиланням.

За успішне виконання всіх кроків онлайн-практикуму ви отримаєте бонусний бейдж “Я підтримую академічну доброчесність”.