Новини

07102019У вересні здійснилась моя давня мрія побувати на Закарпатті. Мені випала нагода відвідати школи у м. Мукачево («Мукачівський ліцей ім. Святого Іштвана з профільним викладанням інформатики та іноземних мов», м. Берегово (Берегівська гімназія), м. Виноградів (Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Жігмонда Перені), зустрітися з педагогами та поділитися з ними інформацією про свою школу та наше шкільне життя. Це нагода поділитися успіхами і труднощами, здобутками і прагненнями.

Такі зустрічі є важливими задля отримання досвіду і знань. Важливо відчувати, чим живуть школи України. Важливо демонструвати, що ми самі активно можемо впливати на ті процеси, які відбуваються в освіті. Педагоги під час зустрічей знайомились з інноваційними практиками, найкращими доробками, напрацьованими в НВО №6 м. Кропивницький. Особливий інтерес виявили педагоги до проектів, з якими працює школа, до організації роботи учнівського самоврядування, до заходів, які проходять протягом навчального року.

 Педагогам цікаво було послухати про цінності нашого закладу, та про ту глобальну роботу, яку ми виконали, щоб визначитися з ними у нашій школі. В Україні здійснення «освіти на основі цінностей» не є чимось принципово новим. Інша річ, як цей підхід реалізується. Освіта, що ґрунтується на цінностях, набуває нині особливого значення. Побудувати успішну державу ми зможемо лише за умови ціннісного перезавантаження українців. Сьогодні наша держава покладає на школу місію навчання дітей не тільки певних знань, умінь та навичок, а також формування їх цінностей. Реформована школа повинна стати початком оздоровлення суспільства, а вчитель має бути не просто людиною, яка говорить про цінності, а людиною, яка цими цінностями живе і допомагає ними жити своїм учням.. Тому питання цінностей та культури школи теж викликали у педагогів неабиякий інтерес.

 Вчителі мали можливість обмінятися досвідом, поділитися своїми думками, своїм баченням освітніх процесів. Значна увага приділялась мотивації, що спонукає вчителів до самоосвіти та можливостей для саморозвитку та самоосвіти. Цікавило питання як в сучасних умовах школа може самостійно заробляти кошти на свої потреби

 Кожен навчальний заклад, в якому я побувала має свою харизму. Так 24 вересня я завітала в Мукачівський ліцей ім. Святого Іштвана, який є приватним за формою власності. Він вражає організацією освітнього простору, в облаштуванні якого навчальному закладу допомагає Угорщина. З особливою теплотою розповідає про свій заклад та вихованців директорка Кріштофорі Ольга Олександрівна.

 25 вересня відбулася зустріч з педагогами м. Берегово в Берегівській гімназії. Під час зустрічі були активно обговорені питання щодо специфіки роботи навчальних закладів. Учителі активно ділилися враженнями від зустрічі та розповідали про інновації в своїх навчальних закладах особливо в плані міжнародної співпраці. В гімназії навчаються учні з 5-го по 9 клас. Навчання відбувається українською мовою. Цікаво, що більше, ніж 50 % учнів походять з угорських, або змішаних сімей та відносяться до 4-х різних конфесій (греко-католики, православні, римо-католики та реформати). Учні, які навчаються в гімназії, проживають у 23 населених пунктах, що розташовані в радіусі 30 км від Берегово. Але це не завадило їм зупинити свій вибір саме на цьому навчальному закладі.

 Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3 ім. Жігмонда Перені, в якій я побувала 26 вересня, розміщена у будівлі, якій біля 200 років. Це школа з угорською мовою навчання. Директор школи Габріелла Гомокі з особливою теплотою розповідала про історію та традиції закладу. Незважаючи на те, що навчання проводиться угорською мовою, учні школи виборюють призові місця на різних етапах Всеукраїнських предметних олімпіад, зокрема і з української мови, беруть участь у змаганнях, конкурсах як місцевого так і міжнародного рівнів, успішно продовжують навчання як у ВУЗах України, так і за кордоном.

 На зустрічі у Ясенях педагоги демонстрували здатність ефективно вести освітній процес, зацікавленість у інноваціях.

 Завдяки таким зустрічам вчителі знаходять свій власний шлях розвитку, мають можливість побачити освітні реалії збоку, пробують щось змінити у власних підходах до навчання.